Philips SCD487/00

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SCD487/00 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

sebastiaanenwijke 05-10-2011

makkelijk in gebruik , broekklip gouw kapot ,
op batterijen houdt hij het wel 2 jaar uit ,
op stroom nog geen half jaar,dan is de adapter al kapot.
voor een philips apparaat best redelijk.

dutchie24 03-06-2011
Geschreven voor: Philips SCD487/00

Wij hebben dezer babyfoon nu bijna drie jaar. Wanneer je de babyfoon goed instelt kun je ervoor kiezen of hij bij elk wissewasje uitslaat of dat er even geluid moet zijn geweest en dat ie dan pas uitslaat. Als je hem helemaal op het gevoeligst hebt staan dan zal hij zelfs uitslaan als er in een andere kamer iets gebeurd. Wij hebben de babyfoon meestal op het één na gevoeligst staan en dan slaat ie niet bij alles uit.
Tevens is het positieve van deze babyfoon dat hij niet de hele tijd uitzend, maar dus echt alleen bij geluid aan gaat.
De batterij gaat wel wat minder lang mee, maar nu na 2,5 jaar nieuwe oplaadbare batterijen erin gezet en hij kan zo weer een paar uur mee!!
Denk dat de negatieve reacties mede komt omdat de mensen geen andere instellingen proberen. Je kunt er namelijk zelf voor kiezen of je wil dat ie telkens uitslaat of niet.
Tevens kun je hem ook zelf harder en zachter zetten.

densen 04-01-2011
Geschreven voor: Philips SCD487/00

Prima babyfoon, nopoit last van storingen of andere mensen over de babyfoon. Goede prijs/kwaliteitverhouding!

baccie 01-05-2010
Geschreven voor: Philips SCD487/00

Onwaarschijnlijk slechte babyfoon. Nota bene voor €89 gekocht omdat ik een echt goeie wilde...nooit gedacht dat Philips zulke waardeloze kwaliteit levert. De babyfoon slaat te pas en te onpas uit (als ie in de lader zit) zonder dat ie een waarschuwing geeft. Dat is schrikken als je baby net 1 week oud is kan ik je vertellen. Dan geeft ie vaak geen geluid door als ie aangeeft goed bereik te hebben. Bij ons eerste kindje vielen me deze kuren al op maar we gebruikten hem nauwelijks omdat we op een flat woonden, maar nu we verhuisd zijn valt me weer op hoe slecht deze babyfoon is. Totaal onbetrouwbaar dus. NIET KOPEN DUS!!

prv74 17-02-2010

Een miskoop.

Trekt batterijen leeg alsof er een airco mee gevoed moet worden.

Slechte ontvangst. Pas als er gedurende langere tijd constant een geluid geproduceerd wordt, wordt het doorgegeven.

Ongelofelijk dat zo'n duur ding zo slecht kan zijn.

M. Vollebregt 01-01-2010
Geschreven voor: Philips SCD487/00

Wij hebben de babyfoon nu een jaar en vinden hem eigenlijk niet zo goed. De batterijen zijn ontzettend gauw leeg, en soms gaat hij zelfs op het oplaadstation piepen dat de batterij 'low' is. Ontvangst in principe wel goed en lampje is ook handig.
Ik zou hem niet zo snel weer kopen.

Mel2009 08-12-2009
Geschreven voor: Philips SCD487/00

Sinds april 2007 in gebruik. Het apparaat werkt nog, maar met gebruiksaanwijzingen). Het snoertje van de parent unit werkt niet goed meer, en moet gemanoevreerd worden tot er verbinding met de baby unit is. Daarna moet je niet meer aan het toestel komen want dan valt de verbinding weer weg. Dit gebeurde na ongeveer anderhalf jaar intensief gebruik ('s avonds en tijdens middagslaapje). Met batterijen hebben we nooit uitgeprobeerd. Het geluid is erg goed, je hoort je kind zelfs ademen als je het op de gevoeligste stand zet. Terugpraatfunctie konmt af en toe van pas.

Susanne123 18-03-2009
Geschreven voor: Philips SCD487/00

Wij gebruiken dit apparaat al ruim anderhalf jaar via het stroomsnoertje.
Deze heeft nu echter een breuk in de kabel! We zijn dus overgestapt op oplaadbare batterijen. Valt tot nog toe mee.

Ontvangts is erg goed. Kunnen 'm zelfs bij de buurvrouw gebruiken.

Geluidsniveau kan beter, vooral wanneer het wat drukker is (verjaardag ofzo).

Terugspreek functie soms handig, maar niet veel gebruikt.
Lampje op baby-unit geweldig.

Lichtsignaal op ouder-unit ook erg handig.

Kim78 29-07-2008
Geschreven voor: Philips SCD487/00

Mijn ervaring is zo ongeveer als hier al beschreven:
Op zich goed apparaat, makkelijk, goed geluid etc.
Maar inderdaad 2 nadelen: de batt. zijn snel leeg wanneer je geen netstroom gbruikt. En ook bij ons is na ruim een jaar de ouder-unit kapot gegaan.

M1 24-07-2007
Geschreven voor: Philips SCD487/00

Redelijk apparaat, maar zoals anderen ook al schrijven: het heeft geen laadstation! Daarom moet je ofwel de babyfoon op 1 plaats aan het snoer laten staan, ofwel elke dag de (oplaadbare) batterijen verwisselen. Erg onhandig dus.

Koop dus niet dit apparaat, maar geef iets meer uit voor een babyfoon met laadstation!

In het gebruik verder wel OK. Geen ruis (je kunt er prima naast slapen als het geluid vol aan staat). Handig dat er lampjes zijn die aangeven of er geluid door komt. Zo kun je ook in een rumoerige kamer gerust zitten.

Geluidsnivo had wel iets harder gekund.

Na ong. 1,5 à 2 jaar is het snoertje van de adapter waarmee je de babyfoon aan de stroom kunt zetten wat stuk. Tsja, je moet hem ook elke dag er in en er uit doen omdat je de babyfoon toch zowel in de woonkamer (batterijen) als in de slaapkamer (de hele nacht, dus aan het netsnoer) wilt gebruiken, maar daar is dat snoertje dus kennelijk niet op berekend. Niet echt goed over nagedacht dus, of in elk geval geen degelijke constructie. Nou ja, het apparaat zelf is volgens mij wel degelijk, alleen die kleine snoertjes...

Dit is inmiddels al onze tweede philips babyfoon die kuren krijgt... Is dat toeval...

We hebben voor onze tweede een andere (is volgens mij hapé) en die kan harder en heeft wel een laadstation. Was ook niet duurder. Verder vergelijkbaar, maar iets logger ouder-station. Zou dus eerder voordie andere gaan dan voor philips. Betere prijs-prestatie verhouding en waarschijnlijk ook degelijker.

Miss Diana 27-06-2007
Geschreven voor: Philips SCD487/00

Wij hebben deze babyfoon binnen een week terug gebracht. We waren erg tevreden over het ontvangst en geluid maar de oplaadbare batterijen die we speciaal nieuw hadden gekocht waren (ook na een dag opladen) binnen 5 minuten leeg.
Hierdoor was hij niet gebruiksvriendelijk zodra je bijvoorbeeld in de tuin wilde zitten.
We hebben de nieuwere versie gekocht (blauwe met oplader) en zijn daar zeer tevreden over.

miepje 03-06-2007
Geschreven voor: Philips SCD487/00

wij hebben deze babyfoon nu anderhalf jaar, en de ouderunit is al kapot. Is wel intensief gebruikt, maar welke babyfoon wordt dat niet. Het is heel onhandig dat de ouderunit geen oplaadstation heeft. Nu moet je steeds de adapter meenemen en dat komt het geheel niet ten goede. Het bereik buiten is er vrijwel niet. Op baterijen houdt hij het max twee uur vol.
Geen goede keuze dus.

EvertEvert 22-05-2007
Geschreven voor: Philips SCD487/00

De ontvangst is bij ons thuis nog geen 4 meter. Ik heb alles geprobeert maar overal hetzelfde bereik of minder. Ons huis is zeer goed geisoleerd maar dan nog is een bereik van 4 meter veel te weinig, hiermee kom ik nog niet eens van de eerste verdieping tot beneden. Als je vergeet het apparaat uit te zetten zijn de batterijen de volgende dag leeg. Gebruik alleen maar het net, als je niet arm wilt worden van batterijen. Ik vind het een waardeloos apparaat, wat ook direct weer terug gaat naar de winkel.

Mini_mij 28-02-2007

Mooi product...

Batt... erg snel leeg ....max 4 uur.

Er moeten ook veel batt in.

Als je perongeluk het geluid te zacht hebt
gezet van de ontvanger...begint hij te piepen.
Zo kan je hem nooit per ongeluk uit zetten.
TOPPIE DUS

Maar als je de babyfoon op netstroom gebruikt
is het een prima produkt,.

Het lampje heeft alleen geen enkele functie !!!!!

edw1 26-01-2007
Geschreven voor: Philips SCD487/00

de eerste maanden was het een super apperaat
en toen begon het gedonder oplaadbare batterijen binnen 2 uur leeg en daar na viel het geluid weg dus weg apperaat maar ja allles wat van philips maakt wat zend of ontvangt gaat kapot zoals huistelefoons radio,s en nu de baby phone ben klaar met philips stap nu over naar alecto kijken of dat meer geluk brengt philips bedankt !! .

Dirk007 11-12-2006

Prima apparaat. Uitstekende ontvangst. Divese gebruiksmogelijkheden. Prima
stand-by tijd. Kortom een product zoals je van Philips mag verwachten.

Handré2 01-12-2006
Geschreven voor: Philips SCD487/00

Wat me echt tegenvalt is het gebruik op batterijen. Hij houdt het tussen een
half tot 3/4 uur vol op batterijen. Maakt niet uit welk
type/merk/oplaadbaar/wegwerp: overal evenlang. We wonen zelf in een
nieuwbouwhuis en die is zo geïsoleerd, dat het bereik niet groot is.
Binnenshuis doet hij het perfect, bij de directe buren ook nog, maar veel
verder hoef je niet te gaan of je moet de ramen openzetten (en dat is niet
prettig op de winterdag).
Groot voordeel is dat hij aangeeft, als hij geen bereik meer heeft. Zo zit je
wel wat geruster bij de visite.